اجرای یک برنامه روزانه با هدف ارتقای طرز فکرم یکی از با ارزش ترین کارهاییه که من همیشه انجام دادم. این برنامه تنها یک هدف داره و اون «پرورش و ارتقای همیشگی ذهنم از راه مثبت اندیشی» است. این برنامه به من کمک می کنه که فعالیتای روزانه خودم رو، برخلاف تموم پیشامدها، در عالی ترین سطح ممکن انجام دهم.

افراد شکست خورده، افراد با ذهن مسموم و همه رقابتای روزانه زندگی، توانایی این رو دارن که رؤیاهای شما رو به کلی خراب کنن. این عوامل می تونن امیدهایتان و هرآنچه رو که دوست دارین در این دنیا بکنین یا در آینده به دست بیارین، نقش بر آب کنن. زمانی که در این وضعیت قرار می گیرین، نمی تونین هیشکی دیگه رو دوست داشته باشین. ضربه های عمیق روحی کیفیت تفکر و تصمیم گیری درست رو موقع اتفاق اتفاقات بد در زندگی تون کاهش میدن.

ذهن تون رو بازسازی کنین. ذهن عزیزتون رو رشد بدین و با چیزایی که در اختیارتانه، از اون محافظت کنین. همه دستاوردهای شما، ثروتایی که به دست میارید و همین طور شادی هاتون، از ذهن تون سرچشمه می گیرن.

روزهایی رو به یاد بیارین که صبح شده، تازه از خواب بیدار شدین و حس می کنین حالش رو ندارین که از جای تون بلند شید و به فعالیتای روزانه تون بدین؛ این وضعیت به خاطر طرز تفکر شما و ذهن خسته تون اتفاق میفته. در هر صورت با این راه و روش در انجام تموم امور شکست خواهید خورد؛ چون فعلا شما کلکسیونی از رقابتا و مشکلات هستین. مگه اینکه همت کنین و ۲۰ تا نیم ساعت از وقت روزانه تون رو بشینین و واسه تغییر طرز فکرتون برنامه ریزی کنین.

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

من اینجا قدم به قدم برنامه چگونگی تغییر طرز تفکر خودم رو واسه مقابله با رقابتای روزانه در اختیار شما می ذارم. تا انتهای مقاله با من همراه باشین تا بتونین با توجه به راهی که خودم در جهت تهیه این برنامه طی کردم، برنامه ریزی شخصی تون رو انجام بدین. از این مطلب کمک بگیرین و شروع کنین.

 

صبح زود از خواب بیدار شید

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

صبح کمه کم دو ساعت زودتر از زمانی که باید از خونه خارج شید، بیدار شید. مثلا اگه باید ساعت ۸ صبح در محل کارتون حاضر باشین، ساعت ۶ صبح بیدار شید. بیدار شدن دو ساعت قبل از رفتن به هر جایی مهمه؛ چون مهم ترین دلیل اینکه افراد صبح خوبی رو شروع نمی کنن اینه که هر صبح واسه رفتن به مقصدشان با ازدحام جمعیت و عجله واسه رفت و اومد روبرو هستن. از طرف دیگر، یکی از مشکلات اینه که افراد پیش از خارج شدن از خونه و وارد شدن به دنیای واقعی، اون قدر زمان ندارن تا به خودشون اختصاص دهند. پس صبح زود بیدار شید تا بتونین به خودتون بدین.

در سکوت تفکر کنین

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

در این دوره و زمونه و با این همه تکنولوژی، شکلای مختلف و اقسام گجتا و تعهدات و مشغولیات روزمره مون، به سختی می تونیم زمانایی رو پیدا کنیم و با خودمون خلوت کنیم. هیچ زمانی واسه بی توجهی به جهان دور و بر و فهم احساسات داخلی مون بهتر از صبح زود نیس. همه چیزی که شما احتیاج دارین تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نشستن در جای خلوت و درک وجود تموم چیزای خوشگلیه که در زندگی تون هست. در گوشه ای خلوت و آروم بشینین و به تموم چیزای خوبی که در زندگی تون هست یا کارایی که می خواید در آینده بکنین، فکر کنین. من هر روز چند لحظه قبل از خروج از منزل، به تموم جزئیات مربوط به هر روزم فکر می کنم. از حالات چهره ی مشتریان بعد از جلسات کاری، تا خوردن غذاهای سالم در تموم روز. دیدگاه من در جلو بردن برنامه های روزهای آینده ام تأثیرگذاره و همین طور موفقیتم رو ممکن می کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چه جوری شروع سخنرانی حیرت انگیزی داشته باشیم

یک لیست شکرگزاری تهیه کنین

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

تشکر بهترین کاریه که در تموم طول زندگی تون می تونین انجام بدین و تهیه ی یک لیست از چیزایی که می تونین قدردان داشتن شون باشین، یکی از عالی ترین راه های قرار دادن معنویات در زندگی روزمره تونه. چه زمانی که ما در موقعیت سختی هستیم، چه زمانی که ذهن مون خیلی درگیره، آخرین چیزی که بهش فکر می کنیم نعمتا و موهبت هاییه که خدا به ما ارزانی داشته. هر روز صبح زمانی رو واسه نوشتن ۳ تا ۵ مورد از چیزایی که واسه شون شکرگزار هستین اختصاص بدین این کار می تونه واسه شما یک روز شگفت انگیز و خوشحال بسازه. صرف نظر از اون چیزی که شکست یا رقابتای زندگی واسه روحیه ی شما ایجاد می کنه، شکرگزاری و تفکر درباره داشته هامون بهترین اسلحه علیه ناراحتیه و باعث می شه دیگر به حال خود تأسف نخوریم.

یک کتاب نشاط بخش و مثبت بخونین

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

کتاب خوندن واسه مغز، مثل ورزش کردن واسه بدنه. کتابی بخونین که در شما انگیزه بسازه و باعث نشاط تون شه، این جور سوخت ذهنی مورد نیازتون واسه داشتن طرز فکر مثبت در تموم طول روز رو جفت و جور می کنین. اینکه ما در اول روز چه می خونیم یا میبینیم، بیشترین اثر رو روی بقیه روزمون داره.

از قدرت فوق العاده کتابای صوتی غافل نشید

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

به جای گوش دادن به موسیقی در بین رانندگی، یک کتاب صوتی مناسب گوش بدین. گوش دادن به یک برنامه شنیداری الهام بخش ، به شما انگیزه می بده. ما هر روز زمان زیادی رو در اتومبیل مون، قطار یا هواپیما می گذرونیم. از فایلای شنیداری یا برنامه های آموزشی رادیویی می تونیم به بهترین روش واسه رشد خود استفاده کنیم.

در گفت وگوهایی شرکت کنین که ذهن تون رو فعال می کنه

چه جوری طرز فکرمون رو واسه شکست دادن رقابت های زندگی تغییر دهیم " آموزشی

درباره اینکه مکالمات روزمره تون بیشتر در چه زمینه ایه فکر کنین. چه مقدار از گفت وگوهایتان ذهن شما رو فعال کرده؟ این مکالمات چقدر با انرژی مثبت همراه بوده؟ کدوم یک از این گفت وگوها شما رو هیجان زده کرده؟

همیشه افراد زیادی با انرژی منفی دور و بر ما هستن، دوستان نزدیک مون، افراد فامیل و خیلیای دیگر. همین الان شروع کنین و واقعیتای پنهون در مکالمات تون رو پیدا کنین. اخلاق ما، زندگی و تصور مون، تا حد زیادی تحت اثر مکالماتیه که درگیر اون میشیم. گفت وگوهایتان باید باعث اوج گرفتن تون بشه و شما رو بالا ببره، نه اینکه باعث سقوط شما شه و آزارتان بده.

ایجاد یک برنامه مناسب و منظم واسه بهبود طرز تفکر و رشد ذهن تون، می تونه در یک چشم به هم زدن تغییر زیادی در راه زندگی و کسب وکارتان بسازه.

منبع : entrepreneur

 


دسته‌ها: آموزشی